dnes je 4.11.2024

Input:

Sledujete vliv své firmy na životní prostředí?

28.7.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer

Podle nezávislé studie vypracované pro společnosti IFS v USA, ve Skandinávii a Beneluxu, firmy na obou stranách Atlantiku sice považují zavedení "zelených opatření" za důležitá, ale postrádají správné systémy pro sledování dopadu své činnosti na životní prostředí.

Kvůli rozvoji ekologických předpisů v Evropě i ve Spojených státech čelí podniky rostoucímu tlaku ze strany regulátorů, zákazníků a investorů, aby dokumentovaly a omezovaly dopad své činnosti na životní prostředí. Podle IFS údaje z výzkumu naznačují, že pokud chtějí organizace udržet krok s těmito rychle se rozvíjejícími nároky, musí provést zásadní změny svých podnikových technologií.

Evidence a hlášení úrazů a zasílání záznamu úrazu
Od 1. 1. 2011 platí nové nařízení vlády č. 201/2010 Sb.
S ním se mění požadavky na způsob vedení knihy úrazů, náležitosti hlášení úrazu některé další povinnosti zaměstnavatelů v souvislosti s touto problematikou. Chcete být dokonale připraveni? Na říjnový semináře hlaste
>>ZDE<<



Na konkurenčním trhu je "eko" image výhodou

Studie vychází z průzkumů mezi průmyslovými manažery v jednotlivých regionech a prokazuje, že více než tři čtvrtiny společností považují sledování svého environmentálního profilu za důležité - 83 % společností v USA, 82 % ve Skandinávii a 79 % v zemích Beneluxu. Zhruba tři čtvrtiny evropských respondentů (74 % ve Skandinávii a 75 % v zemích Beneluxu) však připouštějí, že nemají dostatečné softwarové technologie na sledování dopadu své činnosti na životní prostředí, jako jsou například speciální aplikace v rámci systémů pro plánování podnikových zdrojů (ERP). Americké firmy si v tomto ohledu vedou o něco lépe. 47 % jich sice uvedlo, že postrádají podnikový software pro environmentální sledování, avšak dalších 42 % tento software - i když ne zcela komplexní - má.

Na dotaz stanovení priorit pro zelené IT iniciativy odpovídali respondenti odlišně. Jako nejnaléhavější důvod k implementaci podnikového softwaru schopného spravovat dopad na životní prostředí byla zmiňována marketingová hodnota, a to 35 % Skandinávců.

Partneři


Nahrávám...
Nahrávám...